Длъжностна характеристика Ръководител, отдел човешки ресурси

Длъжност: Ръководител, отдел човешки ресурси                          

Наименование: Ръководител, отдел човешки ресурси                          
Код по НКПД
1212 6003

Структурно звено:
Структурна единица:
Териториално звено:

Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:
Изпълнителен директор
Длъжността ръководи:
Административно – специалистите от отдел УРЧР
Методически – ръководителите на отделите
Място в структурата:

Изпълнителен директор



РЪКОВОДИТЕЛ, ОТДЕЛ ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ


Специалистите от отдел „Управление и развитие на човешките ресурси“

Цел на длъжността:
Ръководи дейността по управление на персонала, съгласно законодателните разпоредби в страната и приетите вътрешнофирмени стандарти.

Основни взаимоотношения
Вътрешни:
Има служебни контакти с всички служители на организацията.
Външни:
Контактува с консултантски фирми, институти, държавни институции, ВУЗ и други организации.

Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения:
  1. Организира управлението и формирането, използването и развитието на персонала на дружеството на основата на максимална реализация на трудовия потенциал на всеки служител.
  2. Ръководи дейността по формиране на кадровата политика в съответствие със стратегията на фирмата.
  3. Планира и организира процедури по набиране и обучение на персонал, поощряване, прехвърляне и освобождаване на служители.
  4. Планира и организира договаряне и процедури за определяне на структурата и нивото на работната заплата и за информиране на работниците относно условията за наемане на работа.
  5. Организира реализацията на плановете и програмите, свързани с дейността по набиране, подбор, адаптиране, обучение, развитие на персонала в организацията.
  6. Контролира подбора, обучението и работата на персонала за цялото предприятие или организация.
  7. Контролира разработването и функционирането на информационни системи за управление на персонала.
  8. Контролира програми и дейности, свързани с безопасни и здравословни условия на труд.
  9. Следи и подпомага рационалното използване на кадровия потенциал, отчитайки перспективите и неговото развитие.
  10. Организира и следи работата по формиране на резервните кадри в организацията.
  11. Следи за изпълнението на системата за оценка на персонала и предприема мерки за отразяване на резултатите.
  12. Организира и координира разработването на комплексни мерки по повишаване на трудовата мотивация на работниците от всички категории.
  13. Координира работата по подобряване условията на труд, повишаване неговата съдържателност и престижност.
  14. Определя направленията на работата по управление на социалните процеси във фирмата за създаване на благоприятен социално-психологически климат в колектива.
  15. Следи за спазването на законодателството, свързано с работата на персонала.
  16. Консултира висшето ръководство, както и ръководителите в подразделенията, по всички въпроси, свързани с персонала.
  17. Осъществява методическо ръководство и координира дейността на подразделенията относно дейностите, свързани с персонала.
  18. Организира подготвянето и представянето на необходимите данни, отчети и други анализи за ръководството.
  19. Стремеж към поддържане на високо професионално ниво.
20.  Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл. 126 от КТ.
21.  Спазва Правилника за вътрешния трудов ред на организацията.
22.  Спазва фирмения стил на обличане и поддържа приличен външния си вид.
23.  Познава и спазва вътрешната нормативна уредба на фирмата – инструкциите за безопасна работа, критериите за добро обслужване, процедурите за ефективно осъществяване на дейността и др.
24.  Организира съхраняването на трудовите досиета.
25.  Повишава професионалната си квалификация.
26.  Представлява предприятието или организацията в отношенията с други организации, предприятия или органи.
Отговорности:
1.      Разработване и прилагане на стратегия за УЧР.
2.      Формулирането на политиките по УЧР, вследствие на което се вземат управленски решения в тази област.
3.      Качеството на кадровия потенциал.
4.      Еективното провеждане на обученията и анализа на резултатите.
  1. Разкриване на конфликтите и предотвратяването им.
Права:
  1. Взема самостоятелни решения в рамките на дадените му пълномощия.
  2. Предлага на Изпълнителния директор решения за подобряване дейността на персонала.
  3. Има право на достъп до служебна информация и ползване на нормативни документи.
  4. Изисква от ръководителите изпълнение на разпоредените задължения, свързани с персонала.
  5. Да поддържа професионалното си развитие допълнителни обучения и специализации, участия в конференции и други форуми, свързани с дейността.
  6. Подписва документи, касаещи работата на отдела и които са в правомощията му.
  7. Представлява фирмата прид трети лица и организации относно въпроси, свързани с персонала.

Критерии за оценяване на трудовото представяне:
1.      Внедряване на съвременна система за управление на човешките ресурси.
2.      Действащи процедури по:
·         набиране и подбор;
·         обучение;
·         оценка и възнаграждение;
·         кариерно развитие.
3.      Работни взаимоотношения:
·         умение за работа в екип;
·         ефективна делова комуникация;
·         делегиране на правомощия.
4.      Управленски умения:
·         поставяне на ясни цели и делегиране;
·         мотивиране и развитие на подчинените;
·         аналитични умения;
·         планиране и организация на времето.

Профил на длъжността:
Постижения на изпълнителя:
Вид и равнище на образованието:
Висше образование, специализация „Управление и развитие на човешките ресурси”, Обучение и повишаване квалификацията на кадрите.
Професионален опит:
Препоръчителен 2 години опит на подобна позиция.
Специални умения:
Word, Exсel, Internet, програмни продукти; специализиран софтуер.
Умение за работа с офис техника. Умение за провеждане на анкети, интервюта, анализи.
Владеене на чужди езици: английски
Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики:
Емоционална устойчивост, аналитичност, тактичност, комуникативност, самостоятелност, организираност, отговорност, творчество и инициативност, лоялност, честност.
Други специфични изисквания:
1.      Умения за работа в екип.
  1. Умение за поемане на лична отговорност.
  2. Допълнителни курсове за нови форми на обучение и преквалификация, организация на производството, трудовоправните въпроси и администриране на персонала.
Условия на труд и производствена среда:
Работи в офис. Отговаря за учебните зали, техническите средства.
Специфични условия на труд:
Ползва компютър и друга офис техника.
Режим на труд и почивка:
Режимът на работа се определя в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред, приет във фирмата.
Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
Спазва приетия стил на обличане в организацията.
Битови придобивки и привилегии:
Ползва всички битови придобивки и привилегии, приети в социалната програма на фирмата.

Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение и допълнително заплащане, прието на база вътрешнофирмената система за възнаграждение.

Общи и заключителни разпоредби:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършват по реда на нейното утвърждаване.
Длъжностната характеристика е

ИЗГОТВИЛ:                      ПРОВЕРИЛ:                              УТВЪРДИЛ:

/....................../                   /...................../                     /..................../
(подпис, дата)                       (подпис, дата)                        (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.
...........................................................................................................................
(трите имена)
..................................................
(подпис, дата)