Длъжностна характеристика Ръководител, отдел по икономически анализи и прогнози

Длъжност: Ръководител, отдел по икономически анализи и прогнози


Наименование: Ръководител, отдел по икономически анализи и  

                              прогнози

Код по НКПД
 1213 7043

Структурно звено:

Структурна единица: (посочвате дирекцията, отдела във Вашето предприятие, към което функционално принадлежи дейността – например „Финанси“ или „Маркетинг“ и др.)

Териториално звено: (посочвате звеното, към което териториално принадлежи длъжността, в случай че съществува териториално деление на дейността във Вашето предприятие – например гр. София, гр. Варна и т. н.)



Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:
(Посочвате длъжността, на която е пряко подчинен Ръководител, отдел по икономически анализи и прогнози – например Мениджър „Продажби“.)

Длъжността ръководи: (Посочвате длъжността, която е пряко подчинена на „Ръководител, отдел по икономически анализи и прогнози)
Административно:

Методически:

Място в структурата:

Мениджър „Продажби“



РЪКОВОДИТЕЛ, ОТДЕЛ ПО ИКОНОМИЧЕСКИ АНАЛИЗИ И ПРОГНОЗИ



 

Цел на длъжността:

  1. Изготвя бизнес анализи и статистики за потреблението на стоките (услугите).
  2. Осъществява дейността си при стриктно спазване на всички процедури на работодателя, свързани с длъжността му.


Основни взаимоотношения
Вътрешни:
Служители в Дирекция „Продажби“, Финансов отдел, Правен отдел.

Външни:
  1. Държавни органи и институции.
  2. Доставчици.

Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения и отговорности:
  1. Отговаря за навременното изпълнение на дейностите, свързани с финансови и бизнес анализи.
  2. Длъжен е да спазва установения ред и изискванията на нормативните актове, както и на вътрешно-фирмените процедури.
  3. Длъжен е да пази в тайна информацията, която съставлява служебна и фирмена тайна, до която има достъп.
  4. Установява такава организация на работа, гарантираща опазване на живота и здравето на работниците и служителите.
  5. Длъжен е да се грижи за здравето и безопасността си, както и за здравето и безопасността и на другите лица, пряко и косвено засегнати от неговата дейност, в съответствие с квалификацията му и дадените от работодателя инструкции и указания.
  6. Изпълнява всички други задачи, възложени му от Мениджър „Продажби“, касаещи дейността на отдела.
  7. Стремеж към поддържане на високо професионално ниво.
  8. Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл. 126 от КТ.
  9. Спазва Правилника за вътрешния трудов ред на работодателя.
  10. Изпълнява всички непротиворечащи на трудовото законодателство разпоредби на ръководството на фирмата. При необходимост е на разположение на работодателя и в извънработно време.

Права:
  1. Взема самостоятелни решения в рамките на дадените му пълномощия.
  2. Да изисква и получава информация, необходима за изпълнението на задълженията му.

Специфични функции и задачи:

  1. Изготвя бизнес анализи и статистики за потреблението на стоките (услугите).
  2. Участва в изготвянето на годишния бизнес план.
  3. Участва в изготвянето на месечните задачи на дирекция „Продажби“.
  4. Изготвя месечни анализи за реализацията спрямо плана и дава предложения за подобряване.
  5. Подпомага определянето на ценовата политика за съществуващите и нови стоки (услуги), основавайки се на пазарни проучвания.
  6. Отговаря за проучванията на пазара на стоките (услугите), предлагани от фирмата.
  7. Дава препоръки за нови стоки, продукти и услуги.
  8. Работи по други проекти и задачи, назначени от Мениджър „Продажби“.
  9. Изготвя ежемесечни доклади за работата си ги предоставя на Мениджър „Продажби“.
  10. Информира Мениджър „Продажби“ за всякакви проблеми, свързани с безопасността на труда, в момента на възникването им.
  11. Сезира своевременно Мениджър „Продажби“ за възникнали проблеми в дейността му.

Профил на длъжността:
Постижения на изпълнителя:

Вид и равнище на образованието:
Висше икономическо образование, степен магистър.

Професионален/управленски опит:
2 години професионален опит в областта на финансовите и бизнес анализи.

Специални знания и умения:

  1. Организационни умения.
  2. Умения за работа в екип.
  3. Умения за планиране.
  4. Умения за спазване на срокове.
  5. Комуникативни умения.
  6. Добра компютърна грамотност.


Владеене на чужди езици:
 (с оглед Вашите потребности посочвате дали е необходимо владеенето на някакъв чужд език и на какво ниво – например Владеене на английски език на работно ниво)

Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики: (задължителни и препоръчителни)
  1. Отговорност.
  2. Дисциплинираност.
  3. Лоялност към работодателя.
  4. Стремеж към постигане на резултати.
  5. Инициативност.
  6. Мотивираност.

Условия на труд и производствена среда:
 има установено работно място, персонален компютър, стационарен телефон (служебен мобилен телефон)


Други:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.

Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение, допълнително трудово възнаграждение за продължителна работа и допълнително заплащане, обвързано с постигнатите от служителя резултати, регламентирано в системата за възнаграждения на работодателя.

Длъжностната характеристика е


ИЗГОТВИЛ:                      ПРОВЕРИЛ:                              УТВЪРДИЛ:

/....................../                   /...................../                     /..................../

(подпис, дата)                       (подпис, дата)                        (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.


.................................................................................................................................
(трите имена)
..................................................
(подпис, дата)