Длъжностна характеристика Регионален мениджър

Длъжност: РЕГИОНАЛЕН МЕНИДЖЪР

Наименование: Регионален мениджър
Код по НКПД
1120 7045

Структурно звено

Структурна единица регионален офис (представителство)

Териториално звено


Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:
Управителя на фирмата
Длъжността ръководи: Търговските агенти в региона
Място в структурата:

Управител



РЕГИОНАЛЕН МЕНИДЖЪР


Служители на фирмата, обслужващи региона



Цел на длъжността
Длъжността регионален мениджър отговаря на потребностите от обслужване на клиентите при заплащане на закупените стоки и/или услуги от магазина.

Основни взаимоотношения:
Вътрешни:
Има служебни контакти с всички служители и управителя на фирмата.
Външни:
Контактува с фирми, юридически лица, дистрибутори, ключови клиенти, клиенти и др.

Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения:
  1. Изгражда и поддържа високия престиж на фирмата и продуктите в региона;
  2. Познава в детайли състоянието на пазара на продуктовата гама в региона, постоянно следи за развитието й и информира своевременно прекия си ръководител;
  3. Участва в процеса на формулиране на търговските цели за региона за календарната година и информира Търговския Директор ежеседмично за изпълнението им;
  4. Работи активно с търговските представители за изпълнение на маркетинговата политика на фирмата и търговските цели на региона;
  5. Контролира всички аспекти от дейността на ТП и присъствието на продуктите на фирмата в региона;
  6. Ежемесечно оценява дейността на ТП и предлага мерки за подобряването и;
  7. Предлага целесъобразното разпределение на помощните средства за продажба (допълващи основния продукт) и рекламните материали;
  8. Редовно следи състоянието и обслужването на дълговете от търговците;
  9. Грижи се за изправността на материалните активи на фирмата в региона;
  10. Контролира разходите на фирмата в региона и полага усилия за оптимизирането им;
  11. Отчита редовно дейността си и следи за отчетността на подчинените си служители;
  12. Следи за събирането на отчетите за продажби на дистрибутиращите фирми в региона (при липса на РТП лично ги събира);
  13. Ежедневно информира Мениджър Продажби за продажбите в региона чрез кратко съобщение (SMS).
  14. Оказва съдействие на служителите на фирмата изпълняващи служебните си задължения в региона;
  15. Периодично контролира дейността на подчинените си;
  16. Периодично, съгласно предварително подготвен график посещава всеки клиент като се интересува от направените продажби, прави нови заявки и коментират евентуалните откази, запознава ги с нови продукти.
  17. Контролира заявките спазване на срокове, доставки, оформяне на отчетната документация.
  18. Следи разплащанията, като се интересува и от възможностите на клиентите и след обсъждане с ръководството, предприема съответните мерки (отложено плащане, запор на стока и др.).
  19. Предприема мерки за отстраняване на нарушения и отклонения от предварително сключения договор.
  20. За отчетния период посещава всички търговски точки в района, за който отговаря (активни и потенциални).
  21. Търси постоянно нови клиенти и сключва с тях договор за доставка.
  22. Консултира клиентите по въпроси относно потребителските характеристики на стоката, които удовлетворяват потребностите на крайния клиент.
  23. Поддържа актуална база данни за клиентите си (информация за клиента и ръководството, телефони, точни адреси, режим на работа)
  24. Прави анализ и докладва на прекия си ръководител за състоянието на пазара и измененията и подготвя структурирана маркетингова информация.
  25. Прилага различни търговски способи към ключовите клиенти за увеличаване на количествата и качество на продажби.
  26. Разработва ежедневни, ежеседмични и ежемесечни планове.
  27. Подготвя ежедневни, ежеседмични и ежемесечни отчети.
  28. Да познава нормативните актове, касаещи дейността, както и стандарти за работа в търговски отдел, документацията и отчетността.
  29. Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл.126 от КТ.
  30. Спазва Правилника за вътрешния трудов ред.
  31. Спазва фирмения стил на обличане - работно облекло, лични предпазни средства при необходимост и приличен външен вид.
  32. Познава и спазва вътрешната нормативна уредба на фирмата - инструкциите за безопасна работа, критериите за добро обслужване, процедурите за ефективно осъществяване на транспортната дейност и други
  33. Повишава професионалната си квалификация.

Отговорности:
ü  представянето на фирмата в региона;
ü  търговската дейност на фирмата в региона;
ü  изпълнението на поставените търговски цели в региона;
ü  провеждането на маркетинговата политика в региона;
ü  целесъобразността на инвестираните в региона средства;
ü  дейността на служителите на фирмата в региона;
ü  състоянието на материалните активи на фирмата в региона;
ü  контрола на разходите в региона;
ü  отчетността в региона;
ü  конфиденциалността на фирмена тайна пред други лица.

Права:
  1. Да сключва договори с нови клиенти.
  2. Прави предложения за подобряване организацията и ефективността на работата, която изпълнява.
  3. Да изисква и получава информация, необходима за изпълнението на задълженията си.
  4. Предоставени технически средства за подпомагане на дейността си.

Критерии за оценяване на трудовото представяне:
ü  Изпълнение на ежеседмичните и ежемесечните задачи в срок.
ü  Качеството на изпълнените задачи.
ü  Реализиран обем на продажби.
ü  Удовлетвореност на клиентите (вътрешни и външни).
ü  Подход към клиентите.
ü  Поведение и външен вид.
ü  Проява на необходимата инициативност.
ü  Работа в екип.

Профил на длъжността:
Постижения на изпълнителя:
Висше икономическо образование
Вид и равнище на образованието:
Висше икономическо образование – магистър. Икономика на търговията
Професионален опит:
Наличие на професионален опит като търговски представител.
Опит в директните активни продажби.
Специални умения:
Специализации в областта на търговските умения, умения за работа в екип, решаване на конфликти.
Прогресивни форми и методи в търговията; работа с отчетни документи; сключване на търговска сделка и методи за доставка.
Компютърна грамотност.
Владеене на чужди езици:
Добро владеене на английски език
Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики:
добър интелект, самостоятелност, организираност, сръчност, отлични комуникативни умения, дипломатична непринуденост, аналитично мислене, настоятелност, последователност, отговорност, инициативност, устойчивост на стрес, лоялност, емоционална устойчивост, творчество, оперативност, честност.
Други специфични изисквания:
Умения за решаване на конфликти.
Умения за работа с клиенти.
Умения за работа в екип.
Умение за поемане на лична отговорност.
Условия на труд и производствена среда:
Работа в движение. Ползва служебен автомобил.
Специфични условия на труд:
Обслужва клиенти. Работи с документи.
Режим на труд и почивка:
Режимът на работа се определя в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред, приет във фирмата.
Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
Ползва униформено облекло, съгласно разпоредбите на фирмата.
Битови придобивки и привилегии:
Ползва всички битови придобивки и привилегии, приети в социалната програма на фирмата.

Вътрешноорганизационна кариера:

1.      Срок на преразглеждане (период на оценка, атестация) – 6 месеца.
2.      Перспективи за развитие – определят се след разглеждане на кариерата.

Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение и допълнително заплащане, прието на база вътрешнофирмената система за възнаграждение.

Общи и заключителни разпоредби:

Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършват по реда на нейното утвърждаване.
Длъжностната характеристика е

ИЗГОТВИЛ:                      ПРОВЕРИЛ:                     УТВЪРДИЛ:

     /....................../                   /...................../                     /..................../

                     (подпис, дата)                   (подпис, дата)                     (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.

...........................................................................................................................
(трите имена)
..................................................
(подпис, дата)