Длъжностна характеристика Ръководител, направление: „Продажби на едро“

Длъжност: Ръководител, направление: „Продажби на едро


Наименование: Ръководител, направление: „Продажби на  

                             едро“


Код по НКПД
1219 5005

Структурно звено

Структурна единица  Дирекция „Продажби“

Териториално звено (посочвате звеното, към което териториално принадлежи длъжността, в случай че съществува териториално деление на дейността във Вашето предприятие – например гр. София, гр. Варна и т. н.)



Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:

(Посочвате длъжността, на която е пряко подчинен Ръководител, направление: „Продажби нa едро“– например Мениджър „Продажби“)


Длъжността ръководи:
Административно Служители в отдела

Методически Служители в отдела

Място в структурата:

Мениджър „.......................“


РЪКОВОДИТЕЛ, НАПРАВЛЕНИЕ: „ПРОДАЖБИ НА ЕДРО“



Служители в отдела

 

Цел на длъжността:

1.      Участва в изграждането и организацията на цялостната стратегия на фирмата относно продажбата на стоки (услуги) на големи клиенти.
2.      Развива и управлява бизнес отношения с големите клиенти, с цел да установява важната позиция на фирмата на пазара.
3.      Осъществява дейността си при стриктно спазване на всички процедури на работодателя, свързани с длъжността му.



Основни взаимоотношения
Вътрешни:
Служители в Дирекция „Продажби“

Външни:
Големи клиенти


Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения и отговорности:
1.      Отговаря за изграждането и поддържането на ефективни взаимоотношения с големите клиенти.
2.      Отговаря за разработването на план, уточняващ основните цели и график за тяхното постигане.
3.      Участва в разработването на стратегия, отговаря за координацията и контрола на дейностите по продажби/снабдяване на големи клиенти.
4.      Отговаря за воденето на преговори относно цени и договори.
5.      Отговаря за запазване на клиентите.
6.      Да изготвя регулярни отчети и доклади за процесите на работа, свързани с обслужването на клиентите.
7.      Отговаря за поддържане удовлетвореността на клиентите и за резултатите, реализирани в съвместната работа с клиентите.
8.      Представлява предприятието или организацията при преговори на срещи, семинари, публични изслушвания и форуми.
9.      Планират и управляват ежедневни операции.
10.  Контролират подбора, обучението и работата на персонала, свързан с продажбите на едро.
11.  Отговаря за конфиденциалността на информацията, предоставяна от и към клиента.
12.  Длъжен е да извършва всички дейности, възложени от Мениджър „Продажби“, във връзка с продажбите на едро.
13.  Длъжен е да пази в тайна информацията, която съставлява служебна и фирмена тайна, до която има достъп.
14.  Длъжен е да се грижи за здравето и безопасността си, както и за здравето и безопасността и на другите лица, пряко и косвено засегнати от неговата дейност, в съответствие с квалификацията му и дадените от работодателя инструкции и указания.
15.  Стремеж към поддържане на високо професионално ниво.
16.  Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл. 126 от КТ.
17.  Спазва Правилника за вътрешния трудов ред на работодателя.
18.  Изпълнява всички непротиворечащи на трудовото законодателство разпоредби на ръководството на фирмата. При необходимост е на разположение на работодателя и в извънработно време.

Права:
1.      Право на достъп до информация за клиентите и база данни.
2.      Даване на предложения за оптимизация на обслужването на големите клиенти.
3.      Има право да изисква и получава необходимата служебна информация и актуални нормативни документи, регламентиращи дейността му и касаещи обслужването на клиенти.
Специфични функции и задачи:
1.      Води преговори по отношение на цени, договори и споразумения с големи клиенти на фирмата.
2.      Организира и координира разработване на специални предложения за големите клиенти.
3.      Анализира насоките на развитие на бизнеса и резултатите.
4.      Организира и координира разработването на комплексни клиентски решения.
5.      Участва в анализа на предлаганите стоки (услуги) с цел изготвяне стратегия за намаляване на разходите, увеличаване/задържане на клиентите и съответните нива на приходите съобразно пазарната реалност.
6.      Изготвя седмични, месечни и годишни планове и доклади.
7.      Следи за предстоящите изисквания, нужди и очаквания на клиентите.
8.      Информира Мениджър „Продажби“ в случай на възникване на проблеми, свързани с дейностите по обслужване на голям клиент.
9.      Информира Мениджър „Продажби“ за всякакви проблеми, свързани с безопасността на труда, в момента на възникването им.



Профил на длъжността
Постижения на изпълнителя:

Вид и равнище на образованието:
Магистърска степен по Маркетинг, Икономика

Професионален/управленски опит:
1.      2 години професионален опит в областта на водене на преговори относно цени и сключване на договори.
2.      Предишен опит в областта на продажбите и покупките е предимство.

Специални знания и умения:
1.      Отлични устни и писмени комуникационни умения.
2.      Търговски умения.
3.      Умения да презентира и убеждава.
4.      Умения за справяне с множество задачи.
5.      Умения за ефективна работа в напрегната среда.
6.      Стремеж за постигане на успех в конкурентна среда.
7.      Умения за работа в екип.
8.      Аналитично мислене.
9.      Добри компютърни умения – MS Office.


Владеене на чужди езици:
(с оглед Вашите потребности посочвате дали е необходимо владеенето на някакъв чужд език и на какво ниво – например Владеене на английски език на работно ниво)

Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики: (задължителни и препоръчителни)
1.      Ориентираност към клиента и предоставянето на услуги.
2.      Стремеж към постоянно усъвършенстване.
3.      Инициативност.
4.      Енергичност.
5.      Умения за работа под напрежение.
6.      Мотивираност.
7.      Отговорност.
8.      Стремеж към постигане на резултати.
9.      Дисциплинираност.
10.  Лоялност към работодателя.
11.  Дипломатичност.

Условия на труд и производствена среда:
има установено работно място, персонален компютър, стационарен телефон (служебен мобилен телефон)
Специфични условия на труд:
Използване на работно и специално облекло и лични предпазни средства при работасъобразно действащото законодателство.
Режим на труд и почивка:
Съобразно организацията на труд в правилника за вътрешния трудов ред.
Битови придобивки и привилегии:
Съобразно нормативната уредба и условията по колективния трудов договор.


Други:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.


Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение, допълнително трудово възнаграждение за продължителна работа и допълнително заплащане, обвързано с постигнатите от служителя резултати, регламентирано в системата за възнаграждения на работодателя.

Длъжностната характеристика е

ИЗГОТВИЛ:                      ПРОВЕРИЛ:                              УТВЪРДИЛ:

/....................../                   /...................../                     /..................../

(подпис, дата)                       (подпис, дата)                        (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.
.................................................................................................................................
(трите имена)
..................................................
(подпис, дата)