Инструкция по безопасност на труда при работа с баластропресевни машини

 1.     Баластропрссевнитс машини са съоръжения с устройства за сигурност при работа. От централната (работната) кабина обслужващият машинист може да спре по всяко време която и да е работна група. Освен тава той може да дава сигнали със свирката или да манипулира с аварийното устройство за спиране.
2.     Всяко лице свързано с работата при възникнала опасност да задействува сигналния клаксон или да спре директно движението на къртичната верига и хода на машината при работа. За тази цел при задната кабина от двете страни, близо до разпределителя на баласта са монтирани командни табла, на които са монтирани бутони за клаксони и за спиране на хода на машината и въртенето на къртичната верига. Такива бутони са монтирани в работната кабина и на командното'табло, управляващо транспортьора за отсевките. При някой баластропресевни машини в зоната на къртичната верига е монтирана предпазна скоба с ограждащо въже, което при натискане (опъване) задейства краен изключвател спиращ хода на машината и движението на веригата.
3.     Обслужващият персонал задължително ползува лични предпазни средства - каски, антифони, очила, ръкавици и др.
4.     При работа и при пътуване да се подават съответните звукови сигнали.
5.     На всички машини на височина 3.5 м. над нивото на глава релса да се поставят табели с надписи: "ОПАСНО ЗА ЖИВОТА! ДО КОНТАКТНИЯ ПРОВОДНИК 2 м.!" Тези табели се поставят на страничните стойки или на кабините за управление.
6.     При монтаж и демонтаж на къртичната греда и веригата съществува опасност обслужващия персонал да навлезе в габаритното пространство на съседния коловоз (при двойна линия или коловози в гара). Поради това монтажа и демонтажа да се извършва във време, когато по него не преминават влакове. Едно лице от екипажа на машината трябва постоянно да наблюдава за наличие на идващи влакове и да сигнализира своевременно.
7.     За да се осигури по-голяма безопасност на обслужващия персонал при работа на двойна линия машината трябва да се разположи така, че възходящото корито да се намира от външната страна на линията.
8.     Преди започване на монтажа да се блокира къртичната верига с осигурителен лист, който трябва да се извади след завършване на работите по монтажа.
9.     Абсолютно е забранено да се работи с разрегулирана хидравлична уредба за задвижване на къртичната верига(съществува опасност от завъртане на веригата при изключена електрическа система).
10.     Командното табло за управление на транспортната лента за отсевки да се включи в това гнездо, което позволява най-добра видимост при работа с нея.
11.     Положението на тази транспортни лента трябва постоянно да се наблюдава, независимо дали отсевките се изсипват от страни на линията или се товарят на вагони. Особено много да се внимава за препятствия от рода на стълбове за контактната мрежа, светофари, дървета и други.
12.     Строго е забранено да се стои в близост до водещите корита по време на повдигането и спускането им.
13.     Когато се работи на двойна линия трябва първо да се монтират къртичната верига и водещото корито от страната на другата линия.
14.     Работата по монтажа или демонтажа на работните органи на машината трябва да се прекратява при приближаване на влак по съседния коловоз.
15.     Отговорният машинист привежда в движение работните органи след като се е убедил лично, че лица от обслужващия персонал не се намират в опасна близост и че всички елементи са разположени правилно.