1. Преди подаване на машините за ремонт същите трябва да бъдат цялостно почистени. Почистването да сс извърши извън помещението за ремонт.
2. След спиране на коловоза за ремонт машиниста трябва:
- да постави контролера или лоста за скоростите и ходообръщача на нулево положение;
- да затегне ръчната спирачка;
- да спре работата на двигателя;
- да изключи всички ключове по командните табла включително и главния прекъсвач за акумулаторните батерии.
3. За започване на демонтажа се дава нареждане от механика на базата (колоната).
4. Свалянето на тежки големи части да става с помощта на кранове и специални приспособления под личното наблюдение и ръководство на механика на базата (колоната).
5. Работниците, извършващи едновременно отделни операции да се разполагат така, че възможността за нараняването им един от друг да бъде изключена.
6. Забранено е поставянето на инструменти и демонтирани детайли в краищата на площадките и върху заоблени детайли.
7. Забранено е разглобяването на спирачните и пневматичните прибори и резервоари под налягане.
8. Забранено е удължаването на гаечни и други ключове или поставянето па подложки между челюстта на ключа и гайката при развиване и завиване.
9. Забранено е отвиването на гайки е помощта на чук и секач.
10. При монтаж на частите съвпадането на отворите да се проверява е металически пробой. Забранено е това да се извършва с пръстите на ръцете.
11. Демонтираните части да се поставят на определените за целта места, без да се затрупват работните площадки и проходите.
12. Големите и тежки части да се поставят на специални поставки с осигурена здравина и устойчивост, гарантиращи безопасно поставяне и вдигане.
13. При пренасяне на части с вагонетки, колички и други транспортни платформи да се осигурява устойчиво поставяне и надеждно укрепване.
14. Подаването на возилата и изкарването им от дълбокия канал да се извършва под наблюдението на майстора ръководещ ремонта.
15. На дълбок канал возилото да се установява така, че спусканата колоос да се намира в центъра на крика. Останалите колооси да бъдат подклинени с дървени клинове.
16. При свалянето на колооси е забранено стоенето на работници в дълбокия канал.
17. При придвижване на колооси чрез търкаляне, бутащият работник да се намира зад колооста и да не се отделя от нея.
18. Забранено е работникът да търкаля колооста към себе си и засилването й и оставянето й да се движи сама.
19. При смяна на калодки, спирачката да бъде сигурно изолирана, а въздухът от спирачната система на возилото да бъде изпуснат.
20. При проба на спирачките е забранено извършване на работа по механическото оборудване.
21. По време на повдигането или спускането на возилото е забранено на работници да стоят под, във на него и да- се извършват работи на и около него.
22. Повдигането на возилата да става с кранове или с крикове с необходимата товароподемност.
23. Криковете, които едновременно повдигат едно возило, да бъдат с една и съща конструкция, да имат еднаква скорост на повдигане и да се командват едновременно (от един команден пулт).
24. Разлики, които се явяват при повдигането,
по-големи от 100 мм. не се допускат.
25. Забранено е да се работи с крикове и кранове, които не са ревизирани и изпробвани, или на конто срокът на ревизията (прегледа) е изтекъл.
26. Криковете да се поставят върху добре нивелирани фундаменти - бетон или мозайка. Върху опорната им повърхност (петата) да се поставят дървени подложки с дебелина 15-20 мм. или алуминиеви или медни - с дебелина 5-10 мм.
27. При повдигането криковете да бъдат поставяни във вертикално положение.
28. Под повдигнатата машина да се поставят веднага здрави дървени или железни опори или специални талиги и машината да се отпусне върху тях.
29. Електромашините и тяговите двигатели да се продухват със сгъстен въздух в специални камери оборудвани с аспирациониа уредба.
30. Стоенето на работещите по време на продухването в камерата е забранено. Когато продухването се извършва на открито, работниците, които го извършват трябва да бъдат снабдени със защитни очила.
31. При стендови изпитания на електрически машини задължително се използват защитни средства - гумени диелектрични ръкавици и килимчета.
32. Вън акумулаторното помещение, където се приготвя и работи с електролит, трябва винаги да има разтвор на сода бикарбонат за неутрализация на капките от киселина, попаднали върху тялото или дрехите на работниците.
33. При прегледа, ремонта и зареждането на акумулаторните батерии е строго забранено:
- да се поставят върху тях инструменти и металически части;
- да се пуши или да се използва открит
огън.
34. Забранено е да се разединяват кабелите, когато веригите са под напрежение за избягване искри и експлозии в момента на разединяването.
35. Строго е забранено наливането на вода в киселината.
36. При приготвяне на електролит винаги трябва да се налива тънка струя киселина във водата.
37. За приготовление на електролита да се използват съдове от стъкло, олово или пластмаса, а за разбъркване да се ползват стъклени или дървени пръчици.
38. Разтвор на основи да се приготвя в стоманени или стъклени съдове.
39. Помещенията за работа по ремонта и изпитванията на хидравличната и горивна апаратура трябва да бъдат светли и чисти.
40. Тезгясите и масите в тези помещения да бъдат покрити с линолеум или алуминий.
41. Изпитателните стендове трябва да се поставят в отделни- помещения, а над стендовете трябва да се монтира аспирационна уредба.
42. Съдовете за съхраняване на ГСМ трябва да имат плъгно затварящи се капаци.
43. В помещенията за работа по ремонта да се съхранява не повече от необходимото за деня количество ГСМ. В тези помещения е забранено пушенето и внасянето и използването на открит огън.
44. При извършване на заварки по машините обезателно да се извадят куплунгите на релетата за зареждане на акумулаторните батерии.
45. Преди изпитванията и настройките машините трябва да бъдат старателно изчистени, пода изтрит, инструмент ите и противопожарните уреди да бъдат в изправност и на определените им места.