1. Прегледите и техническото обслужване на тежките железопътно-строителни машини се извършват на специално определено за тази цел място в ремонтната друга база или депо.
2. Мястото за преглед и обслужване трябва да бъде оборудвано с канал. Стрелките водещи към мястото за преглед и обслужване, трябва да бъдат заключени, за да не влиза в този коловоз друго возило.
3. При всички видове прегледи и обслужване на машините трябва да е натегната ръчната спирачка, а от двете страни под колелата да се постави по една спирателна обувка.
4. Не се разрешава да се извършват каквито и да е операции по ремонта, обслужването и регулирането на възлите на машините в движение.
5. Допуска се по изключение и при неотложна необходимост да се правят непредвидени прегледи, ремонти и регулировка на машините на отделен коловоз.
- машината по която се работи трябва да бъде откачена от другите машини, задържана от ръчната спирачка, а под колелата и от двете страни да е поставена по една спирателна обувка;
- стрелките водещи към коловоз на който се извършват непредвидени прегледи, ремонти и регулировки на машините трябва да бъдат обърнати към друг коловоз;
- когато се наложи в този коловоз да влезе или излезе друга машина работата се прекратява.
6. При работа по фермата на пътеполагащия кран, транспортните ленти на баластропресевните машини и други високи места на машините на височина над 3.5 м. над глава релса напрежението в контактната мрежа се изключва и последната се заземява по установения ред.
7. При работа по машините на опасна височина работещите трябва да бъдат завързани с предпазни колани.
8. За обслужване на машините трябва да се ползват само изправни инструменти: дръжките на инструментите трябва да са здрави, секачите да нямат побитости и дължината им да не бъде по-малка от 150 мм., отворите на гаечните ключове не трябва да са износени.
9. В комплекта инструменти трябва да има преносима лампа с напрежение 24 V.
10. При работа със стоманени въжета работниците трябва да са с предпазни ръкавици.
11. При работа с ръчни електрически инструменти се забранява:
- да се държи инструмента за кабела или щепсела;
- да се оставят електродвигателите включени дори и при кратковременно прекъсване на работата;
- да се оставят инструментите или машините на земята, върху релсите, траверсите или возилата без да са изключени електродвигателите им;
- да се почистват по време на работа инструментите или машините, стружките от свредлата или стърготините от шлифовъчните дискове;
- да се използват инструментите и машините, ако при включване на електродвигателя им на корпуса се почувства, макар и слабо наличие на напрежение или имат видими повреди;
- да се поставят или свалят свредла или шлифовъчни дискове без да е изключен инструмента или машината от източника на напрежение;
- работа с повреден кабел или замяната му с обикновен проводник.
12. Работа с подемно-транспортни машини под или в съседство с електрифициран участък се допуска само при условие, че нито една част от тях не приближава по време на работа на разстояние по-малко от 2.5 м. до частите и проводниците на контактната мрежа, намираща се под напрежение. При разстояние по-малко от 2.5 м. се извършва изключване на напрежението и заземяване на контактната мрежа по установения ред.