Инструкция за безопасна работа със сонетка

 1.     Сонетката трябва да се монтира по предварително разработена монтажна схема и под ръководството на ИТР - персонал към сонетката.
2.     До работа на сонстките за набиване на шпунт или пилоти се допускат само предварително обучени, изпитани и снабдени с документ за правоспособност работници.
3.     Работната площадка, където щс се извършват набивни работи, грижливо се почиства от материали и конструкции, трасират се местата а набиващите се пилоти, създава сс заздравен терен, прегледан и приет от техническия ръководител и отговорника на сонетката.
4.     Доставката на пилоти или шпунт трябва да бъде устроено така, че да става последователно и успоредно с набиването, като се разполагат по терена на местата най-удобни за поемане и набиване.
5.     Изправянето на пилотите да става след като са привързани със стоманени въжета отговарящи на товароподемността с 6 пъти сигурност на 1/5 от горния край на пилота с оглед да не се провлачват повече от 7 метра.
6.     Удърната част на сонетката се пуска в действие само след като се подаде звуков сигнал.
7.     При забиването на пилот пили шпунт обслужващият персонал трябва да бъде на безопасно разстояние от мачтата.
8.     Обслужващия персонал задължително ползва предпазни каски и бризентови ръкавици, а при качване на стълбата на мсклера и поставянето на шапката на пилота трябва да работи на обезопасена площадка привързан с колан.
9.     При разглобяване, превозване и разтоварване на сонетката трябва да се спазват следните изисквания:
- буталото на чука да се застопорява здраво;
-     при превоза на по-големи разстояния, чука да се опакова в здрав сандък (ако няма специален лафет) така, че да е изключено само- волното преместване на чука;
-     останалите звена от конструкцията на сонетката при единичното им транспортиране да се застопоряват към карусерията с обтяжки;
-     забранява се при транспортиране на звена от конструкцията на сонетката, в карусерията на автомобила да се водят работници;
-     при всеки случай на извънгабаригни товари да се сигнализира автомобила със съответните знаци, а при опасни товари да се уведомява КАТ за осигуряване на придружаваща кола, която да осигурява чистота на пътя.
10.    Забранено е набиването на пилоти със сонетка в близост до далекопроводи НН и ВН, както и при силен вятър, дъжд, снеговалеж.