1. Преди започване ремонт на автомобили или ремаркета, непосредствения ръководител е длъжен да провери състоянието и подготовката на работните места, съоръженията и инструментите във връзка с безопасното изпълнение на ремонта.
2. Разглобяването и ремонта на автомобилите и ремаркетата може да започне, след като се поставят на мястото за разглобяване добре измити и почистени.
3. Свалянето на тежки и големи части от автомобилите трябва да става с помощта на кран, или др. приспособления, добре придържани, за да се избегне падането им.
4. Забранено е да се работи под и над повдигнати с крик (макара) неукрепени каросерии, кабина, двигател, преден и заден мост и др.
5. Използването на ръчните повдигателни крикове трябва да става след предварителната им проверка за изправното им състояние и действие. При констатиране на дефекти по тях не се разрешава употребата им.
6. Забранено е по автомобилите да се оставят инструменти и разглобени части на места, където при най-малкото сътресение е възможно тях- ното падане.
7. Сеченето на болтове, нитове и др. трябва да става така, че отсечените глави да не удрят работещите в съседство работници.
8. Забранено е удължението на гаечните ключове с друг ключ, както и поставянето на железни пластинки между ключа и гайката при раз- винтването им. Удължаването да става само със специален удължител.
9. Забранено е отвиването на гайки с чук и секач.
10. Забранено е отварянето на метални запушалки на спирачки, прибори и резервоари, когато те се намират под налягане.
11. Заварочни ге работи при ремонта на автомобила трябва да се извършват само от лица имащи съответната квалификация.
12. Регулирането на клапаните на двигателя трябва да се извършват само при покой на автомобила.
13. Абсолютно се забранява на лица, нямащи право да управляват автомобила, да извършват какваото и да било за тяхното придвижване (за изпробване след регулировка и ремонт, за сдаване и приемане и др.).
14. Забранява се изправянето на деформирани шасита посредством греда, бутана от автомобил.
15. Помещенията за ремонт на каросерии и двигатели трябва да бъдат снабдени с повдигателни механизми и пр. средства, облекчаващи и охраняващи труда на работниците.
16. При разглобяване на каросерии стърчащите болтове и гвоздеи трябва да се набият или извадят.
17. При сглобяване на отделни части по автомобила съвпадането на дупките трябва да се проверява с метален пробой, а не с пръсти.
18. Заварочните работи с електрожен или ок- сижен се извършват и в съответствие със специалните правилници и инструкции от лица, имащи правоспособност за това.
19. Резервоарите на автомобили-цистерни могат да се ремонтират (заварки, нагряване и др.) само след основното им дегазиране, горещо промиване и при нужда и продухване с пара. Такъв ремонт се извършва само под ръководството на прекия ръководител.
20. Забранено е безразборното поставяне на частите и нахвърлянето им едни върху други.
21. При пренасяне на тежки части повече от 20 кг не се допуска участието на жени и младежи
под 18-годишна възраст.
22. Безусловно се забранява управлението на автомобили по заводски пътища, гаражи, сервизи и извън тях от лица, нямащи право за това.
23. Скоростта на движение на автомобили в гаража или района на сервиза да се съобразява с конкретната обстановка.
24. В помещенията, където се извършват бояджийски работи, регулировъчно, акумулаторни отделение и работните места с разлят бензин и нафта е забранено пушенето на цигари, паленето на открит огън, включително и заварочни работи.
25. На дъното на каналите трябва да се поставят дървени скари. Дълбочината да позволява работа стоешком. За облекчаване работата в канала той трябва да бъде съоръжен с крикове, естакади, подпори за укрепване, контакти за подвижни лампи и места за инструменти.
26. Цялата площ на работното място и района на сервизната работилница трябва да се поддържат постоянно чисти. Всякакво замърсяване с масло, нафта и др. да се почиства със стърготини или пясък веднага.
27. На поста за регулиране на двигателите освен вентилация е необходимо да има черво за съединяване с изпускателна тръба за отвеждане на газовете от помещението.
28. Всички съоръжения (менгемета, наковални, настолни бормашини и др.) трябва да бъдат прикрепени стабилно към работните места.
29. При работа в тъмно време (през нощта и деня), когато се налага използването на преносими лампи, напрежението на ел. енергия не трябва да превишава 24 V. За целта по работните места и каналите трябва да има нисковолтова инсталация с обозначение волтажа против евентуални грешки.
30. При установяване автомобила за ремонт, ако работата не е свързана с регулировка на спирачките, ръчната спирачка се затяга и се включва на скорост. Автомобилните гуми отпред и отзад се подклинват със специални дървени или железни клинове.
31. Ако на даден канал не се работи, той трябва да се огради.
32. (1) При отделно вдигане на предната или задната част на автомобила трябва да се използват специални приспособления или стойки за укрепване против евентуално пропадане.
(2) При ремонт автомобилните гуми отпред и отзад се подклинват със специални дървени или железни клинове.
33. При ремонт на самосвал с повдигнат кош, същият се укрепва със специални подпорки изключващи самосвалянсто.
34. Оксиженни или електроженни заварки по бензинови или нафтови резервоари се извършва след като последните бъдат основно почистени и изварени (дегазирани).
35. Забранено е продухването на горивопрово- ди с уста.
36. Всички машини и съоръжения, имащи непосредствена връзка с ел. енергия или опасност от попадане под нея, трябва да бъдат заземени съобразно изискванията.
37. Всички инструменти, трябва да бъдат напълно изправни и окомплектовани.
38. В работните помещения трябва да има на разположение достатъчен брой сандъци с пясък и заредени пожарогасители и да се използват само при пожар.
39. Абсолютно е забранено измиването на авточасти е бензин, това да става в специално обзаведени вани е петрол, далеч от открит огън.