1. Забранява се работата на неинструктиран и необучен персонал по техническа,
пожарна и санитарна безопасност;
·
при зареждане с газ пропан-бутан:
-
подхождането на автомобилите за зареждане трябва да се
извършва по единично;
-
автомобилът подхожда до колонката, двигателят му се
изключва и се оси-гурява срещу произволно тръгване посредством ръчна спирачка или
вклю-чване на скорост;
-
операторът на колонката за газ пропан-бутан задължително
трябва да носи своите лични предпазни средства – ръкавици;
-
отвива се запушалката на пълначния щуцер на автомобилния
резервоар и се присъединява гъвкавия шланг на газонапълнителната колонка; шлангът
е съоръжен със специално пълнещо съоръжение – пистолет, осигуряващ плътна
връзка между шланга и резервоара на автомобила;
-
след напълване на съответното количество газ, гъвкавият
шланг се снема от резервоара на автомобила, пълнещият пистолет се поставя в
специално предназначеното гнездо на газоколонката и се завива запушалката на
пъл-начния щуцер на автомобилния резервоар;
-
операторът, които обслужва газоколонката не трябва да се
отдалечава, до-като се извършва зареждането и шлангът е свързан с резервоара на
авто-мобила;
-
забранява се самообслужване на клиентите;
-
не се допуска пълнене на автомобилна газова уредба (АГУ),
чийто резерво-ар няма стикер за извършен технически преглед или е със стикер,
чийто срок на валидност е изтекъл;
-
не се допуска пълнене на АГУ с
неизправен нивомер;
-
моторните превозни средства могат да бъдат зареждани само
в случай, че инсталациите им са в изправност и с резервоарите им може да се
осъще-стви плътна връзка. Ако по време на зареждането се установи изтичане на
втечнен газ от пълначния щуцер или други места от газовата инсталация на МПС,
зареждането трябва да бъде преустановено;
-
по време на зареждането на МПС не трябва да се допуска
препълване на автомобилния резервоар над 85% от геометричния му обем;
-
поставянето и снемането на гъвкавия шланг от пълначния
щуцер на ав-томобилния резервоар трябва да се извършва внимателно, като
операто-рът не трябва да се надвесва над резервоара в багажното отделение на
автомобила.
·
при зареждане с бензини или дизелови горива:
-
подхождането на автомобилите за зареждане трябва да се
извършва по единично;
-
автомобилът подхожда до колонката, двигателят му се
изключва и се оси-гурява срещу произволно тръгване посредством ръчна спирачка или
вклю-чване на скорост;
-
отвива се запушалката на пълначния вход на автомобилния
резервоар и се присъединява гъвкавия шланг на горивната колонка. Шлангът е
съоръжен със специално пълнещо съоръжение – пистолет;
-
пистолетът трябва внимателно да се пъхне и съответно извади
(след при-ключване на зареждането), така че да не се получи разлив от
остатъчното гориво в гъвкавия шланг;
-
след напълване на съответното количество гориво,
гъвкавият шланг се снема от резервоара на автомобила, пълнещият пистолет се
поставя в спе-циално предназначеното гнездо на горивната колонка и се завива
запу-шалката на пълначния вход на автомобилния резервоар;
-
Затваря се и се заключва предпазната вратичка на входния
отвор на ре-зервоара за зареждане с гориво. Само при отказ на клиента това
действие на се извършва;
-
забранява се самообслужване на клиентите;
-
по време на зареждането на МПС не трябва да се допуска
препълване на автомобилния резервоар;
-
Операторът на горивната колонка трябва да преустанови
зареждането, ко-гато пистолетът автоматично се изключи – горивните колонки
разполагат с автоматизирана детекторна система за прекратяване на зареждането,
кога-то резервоарът е пълнен до необходимото ниво, гарантиращо взривобезо-пасна
експлоатация на МПС.