1. Машиниста преди да започне работа е длъжен да провери:
а) маслото в компресора.
б) маслото в двигателя;
в) водата в радиатора.
г) електролита в акумулатора.
д) горивото в резервоара.
2. Машиниста е длъжен преди започване на работа да изпусне кондензатът от резервоара на сгъстения въздух.
3. През време на работа страничните капаци се свалят или вдигат на покрива, за да се осигури свободен достъп към компресора и двигателя и за да се подобри охлаждането.
4. При компресори задвижвани от двигатели с вътрешно горене е нужно двигателя да поработи няколко минути докато загрее и тогава да се включи компресора.
5. През време на загряването се следи налягането на маслото на двигателя, а така също и циркулацията на водата за охлаждане.
6. След пускане на двигателя и компресора се извършват следните работи:
а) по манометрите на арматурното табло се следи налягането на маслото както в двигателя, така и в компресора. Нормалното налягане се движи в границите от 1-3 атм. При спадане на налягането под 0,5 атм. компресора се спира за да се отстранят причините.
б) наблюдава се загряването на двигателя и компресора по показанията на термометрите.
в) през време на работа температурата на въздуха излизащ от отделните степени, не бива да надвишава 160 градуса. Повишаването на температурата ускорява образуването па нагар и може да предизвика експлозия от разлагането и самозапалването на маслените при. Тая опасност се явява и при ползването на лошокачествени масла.
7. Ако въздушния филтър се остави да работи по-дълго време в замърсено състояние, преминаването на въздуха през него се затруднява, вследствие на което се намалява производителността на компресора.
8. Всеки компресорен агрегат трябва бъде снабден:
а) с изправни манометри за налягане на всяка степен, а също и на въздухосборника.
б) е изправни термометри за измерване на температурата на всяка степен на налягането.
в) с изправен обратен клапан за нагнета- телпия тръбопровод.
г) е приспособление за пускане на компресора без товар (на празен ход).
д) с предпазен клапан, който да осигури изпускането на всичкия въздух при работа на компресора при пълна производителност и затворен кран.
Предпазния клапан да бъде регулиран на налягане, непревишаващо повече от 10% от най- голямото работно налягане.
9. При транспортиране на компресора да се подсигури и гъвкав теглич плюс твърдия.
10. Прикачването на маркучите за консумация на сгъстен въздух трябва да бъде така направено че да е невъзможно самооткачването им по време на работа.