1. За механици се назначават само лица, имащи необходи¬мата квалификация, свидетелство за правоуправление на контроли¬раните от тях машини и необходимите познания и опит-практика по техническата част на машините и обучени по техниката на безо¬пасността и противопожарната охрана.
2. Механиците са длъжни да провеждат компетентен тех¬нически преглед на транспортните средства, самоходните строи¬телни машини и автокранове, като не допускат излизане на работа на същите с:
а) обща техническа неизправност и лош външен вид;
б) неизправно управление;
в) неизправна спирачна система;
г) неизправна електрическа инсталация и електри¬ческа сигнализация (фарове, габарити, мигачи, стопове и др.);
д) неизправно окачване на ходовите колела, вери¬ги и други;
е) неизправно окачване на кабината, легена, мик¬сера, стрелата, кофата и др.;
ж) замърсени двигатели, наличие на теч на гориво - поради опасност от запалвания и пожари;
з) неправилно регулирани предни (управляеми) хо¬дови колела;
и) без наличие на изправен и действащ пожаро¬гасител;
к) без заредена аптечка и необходимия минимум от инструменти и др.;
3. При прегледите да се ползуват каналите на пропуска¬телния пункт и да не се допуска движение и неустойчиво положение на машините.
4. При проверка на хлабините на предните ходови колела и ъглите на същите, шенкели, щанги и др. да се използват техни¬чески изправни крикове.
5. При прегледите механиците са длъжни да съблюдават за личната им безопасност от преминаващите и маневриращи автомобили и машини.
6. При прибиране на автомобили от обектите или подреж¬дане на същите в района на гаража от механиците строго да се спазва Закона за движение по пътищата и Правилника за приложе¬нието му, както и правилата за безопасно придвижване и гариране на МПС и машините.
7. Механиците са длъжни да контролират гарирането на МПС и машините да става по определения ред и на определените места, като не допускат гариране, стоене и ремонт на входове, изходи, пътища, проходи, на подстъпите към противопожарните уреди и съоръжения, ел.табла и водоемите и на по-малко от 20 метра от Ведомствената бензиностанция.
8. Да не се допуска извършването на огневи работи и палене на огън в района на гаража и на по-малко от 10-20 м от гарираните транспортни средства и машините, и на по-малко от 20 метра от бензиностанцията.
За извършване на огневи работи в района на гаража да изис¬кват писмено разрешение от органите на противопожарната охрана.
9. Механиците са длъжни да знаят, че за всяка авария, авто¬произшествие на транспортните средства и машините, станали поради пускането им в работа с техническа неизправност, носят солидарна отговорност с виновните лица (шофьори, машинисти и др.).
10. Транспортните средства и машините с технически неизправности по време на прегледа да се връщат за отстраняване на констатираните неизправности и пускането им в работа да става само след отстраняване на неизправностите.
11. През време на прегледите да се избягват пререкания с шофьори и машинисти, тъй като това създава предпоставки за нервна работа с машините, а оттам и предпоставки за аварии.
12. Механиците трябва да познават добре свойствата на ГСМ и ЛЗТ, устройството и действието на противопожарните уреди и съоръжения и да могат правилно да си служат с тях при пожари и запалвания.
При пожари и запалвания незабавно да се пристъпва към загасяване или ограничаване на запалването с наличните противопо¬жарни уреди и съоръжения и наличните подръчни средства, като не¬забавно се съобщава по телефона в противопожарна охрана и МВР.
13. Механиците са длъжни да познават теоретически и практически правилата за оказване на първа помощ на пострадали от електрически ток, нараняване, обгаряне, изкълчване, счупва¬ния и други.
14. Механиците са длъжни да поддържат добър ред и чис¬тота на работните места и строго да спазват противопожарния ре¬жим при ползване на отоплителни или ел.нагреватели и други уреди.