Длъжност – СПЕЦИАЛИСТ ПРОДАЖБИ В ОБЛАСТТА НА МЕДИЦИНАТА
|
|||||||
|
|||||||
Наименование Специалист продажби в областта
на медицината
|
Код по НКПД
2433 6003
|
||||||
|
|||||||
Структурно звено
|
|||||||
структурна единица – Отдел „Продажби“
|
|||||||
териториално звено ………………….. (посочвате звеното, към което териториално принадлежи длъжността, в
случай че съществува териториално деление на дейността във Вашето предприятие
– например гр. София, гр. Варна и т. н.)
|
|||||||
|
|||||||
Подчиненост, връзки и взаимодействия
|
|||||||
Длъжността е подчинена на:
(Посочвате длъжността, на която е пряко подчинен
Специалист
продажби в областта на медицината –
например ръководител продажби
|
|||||||
Място в структурата:
|
|||||||
|
|||||||
Цел на длъжността:
·
Отговаря за
ефективно обслужване на клиентите.
·
Съдейства
при решаване на рекламации на стоките (услугите).
·
Наблюдава и
се стреми към запазване на клиентите на фирмата.
·
Осъществява
дейността си при стриктно спазване на всички процедури на работодател,
свързани с длъжността му.
|
|||||||
|
|||||||
Основни
взаимоотношения
|
|||||||
Вътрешни – Служители в отдел „Продажби
“ и дирекция „Продажби“
Външни – Клиенти
|
|||||||
|
|||||||
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
|
|||||||
Задължения и
отговорности:
1.
Съставя списък на проспериращи дейности на клиенти чрез използване на
телефонни указатели или други източници на информация.
2.
Придобива и актуализира познанията си относно пазарните условия и
предлаганите продукти и услуги от работодатели и конкуренти.
3.
Посещава редовни и потенциални бизнес клиенти с цел установяване и използване
на възможности за продажба.
4.
Оценява нуждите и ресурсите на клиентите и дават препоръки за подходящите
стоки и услуги.
5.
Предоставя данни за дизайна на продуктите, когато стоките или услугите
трябва да бъдат приспособени за нуждите на определен клиент.
6.
Изготвя доклади и предложения като част от презентации за продажба, за да
покажат ползите от използването на дадена стока или услуга.
7.
Оценява разходите за инсталиране и поддържане на оборудване и предоставяне
на услуги.
8.
Наблюдава промените в потребителските нужди и конкурентната активност и
съобщават резултатите на ръководителите по продажби.
9.
Определят и договарят цени и кредитни условия, както и сключват договори
за продажба.
10.
Организира доставки на стоки, монтаж на оборудване и предоставяне на
услуги.
11.
Докладва на ръководителите по продажби относно обема на продажбите и
пласмента на стоки и услуги.
12.
Консултира клиентите след продажбата с цел удовлетворяване на техните
нужди и осигуряване на текуща помощ.
13.
Отговаря за
текущото обслужване на клиентите.
14.
Приема
заявки (устни и писмени) на клиенти за доставка на стоки (ползване на
услуги).
15.
Отговаря за
запазване на клиентите.
16.
Да познава
и прилага всички принципи и фирмени политики за обслужване на клиентите.
17.
Отговаря за
поддържане удовлетвореността на клиентите и за резултатите, реализирани в
съвместната работа с клиентите.
18.
Отговаря за
конфиденциалността на информацията, предоставяна от и към клиента.
19.
Длъжен е да
извършва всички дейности, възложени от началник отдел „Обслужване на клиенти“ във връзка с предлагането на стоки (услуги) на
клиенти на фирмата.
20.
Длъжен е да
пази в тайна информацията, която съставлява служебна и фирмена тайна, до
която има достъп.
21.
Длъжен е да
се грижи за здравето и безопасността си, както и за здравето и безопасността
и на другите лица, пряко и косвено засегнати от неговата дейност, в
съответствие с квалификацията му и дадените от работодателя инструкции и
указания.
22.
Стремеж към
поддържане на високо професионално ниво.
23.
Спазва
всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл. 126 от
КТ.
24.
Спазва
Правилника за вътрешния трудов ред на работодателя.
25.
Изпълнява
всички непротиворечащи на трудовото законодателство разпоредби на
ръководството на фирмата. При необходимост е на разположение на работодателя
и в извънработно време.
|
|||||||
Права:
Специфични функции и задачи:
Профил на длъжността
Постижения на изпълнителя:
Вид и равнище на образованието:
Висше образование, степен бакалавър –
Икономика
Професионален/управленски опит:
·
Минимум 2
години подходящ професионален опит.
·
Професионален
опит в областта на продажбите е предимство.
Специални знания и умения:
·
Отлични
компютърни умения – MS Office.
·
Търговски
умения.
·
Способност
за приоритизиране на време и проекти.
·
Способност
за анализиране на сложни доклади за данни, маркетингови планове и оперативни
документи.
·
Отлични
устни и писмени комуникационни умения.
·
Умения да
презентира и убеждава.
·
Умения за
работа в екип.
Владеене на чужди езици:
…………….. (с
оглед Вашите потребности посочвате дали е необходимо владеенето на някакъв
чужд език и на какво ниво – например Владеене на английски език на работно
ниво)
Личностни изисквания към изпълнителя и
поведенчески характеристики: (задължителни и препоръчителни)
·
Ориентираност
към клиента и предоставянето на услуги.
·
Стремеж
към постоянно усъвършенстване.
·
Инициативност.
·
Енергичност.
·
Мотивираност.
·
Отговорност.
·
Стремеж
към постигане на резултати.
·
Дисциплинираност.
·
Лоялност
към работодателя.
·
Дипломатичност.
|
|||||||
Условия
на труд и производствена среда: има установено работно място,
персонален компютър, стационарен телефон (служебен мобилен телефон)
Режим на труд и почивка:
Съобразно организацията на труд в правилника за
вътрешния трудов ред.
Битови придобивки
и привилегии:
Съобразно нормативната уредба и условията по
колективния трудов договор.
|
|||||||
|
|||||||
Други:
Изменения и
допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на
нейното утвърждаване.
|
|||||||
|
|||||||
Система за работната
заплата:
Основно трудово възнаграждение, допълнително трудово възнаграждение за
продължителна работа и допълнително заплащане, обвързано с постигнатите от
служителя резултати, регламентирано в системата за възнаграждения на
работодателя.
|
|||||||
Длъжностната характеристика е
ИЗГОТВИЛ:
ПРОВЕРИЛ: УТВЪРДИЛ:
/....................../ /...................../ /..................../
(подпис,
дата) (подпис,
дата) (подпис,
дата)
|
|||||||
Получих длъжностната си
характеристика и съм запознат с нея.
.................................................................................................................................
(трите имена)
..................................................
(подпис,
дата)
|