Длъжностна характеристика Управител, отдих

ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА


Длъжност: Управител, отдих

 


Наименование: Управител, отдих

Код по НКПД
1431 3015

Структурно звено – Дирекция „Стопански дейности“

Структурна единица –

Териториално звеноПочивна база „.............................“


Подчиненост, връзки и взаимодействия:
Длъжността е подчинена на: Директора на дирекция „Стопански дейности“
Задачите се получават и отчитат:
– за почивния сезон;
– периодично, за всяка почивна смяна;
– текущо, в процеса на работа.

Длъжността ръководи:
Административно
Работниците и служителите от почивна база „……………....“
Методически

Място в структурата:

Директор на дирекция Стопански дейности



УПРАВИТЕЛ, ОТДИХ


Работниците и служителите от почивната база

 

Цел на длъжността:

Да осъществява планирането на почивната дейност, ремонта и поддържането, правилната експлоатация и ефективното използване на почивната база при високо качество на обслужването на гостите и спазване на санитарно-хигиенните, противопожарните и екологичните норми и изисквания.


Основни взаимоотношения
В предприятието:
При изпълнение на длъжността се осъществяват необходимите функционални и организационни връзки и взаимоотношения с ръководители и служители от дирекции „Стопански дейности“, „Счетоводство“, „Снабдяване“, „Човешки ресурси“ и др.
Възникналите спорни въпроси се разрешават от директора на дирекция „Стопански дейности“.
Извън предприятието:
Поддържа връзки с:
– търговски, снабдителски, транспортни и други обслужващи фирми въз основа на сключени договори и проведени търгове и конкурси;
– представители на фирми по доставка, ремонт и поддържане на инсталираната техника и оборудване и съоръжения;


Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения:
  1. Организира работата на персонала за обслужване на посетителите в почивната база.
  2. Планира и разпределя функциите, задълженията и отговорностите на персонала.
  3. Утвърждава графиците за работа и почивка, включително сумирано изчисляване на работното време.
  4. Следи и контролира спазването на работното време и изпълнението на трудовите задължения.
  5. Контролира организацията по изготвяне на кухненска продукция във ведомствения стол и работата на бюфетите в базата.
  6. Контролира дейността по снабдяването на склада за хранителни продукти с оглед недопускане на презапасяване или залежаване на храни, както и на негодни или развалени храни.
  7. Контролира качеството на храната и упражнява контрол върху грамажа на ястията.
  8. Контролира снабдяването на почивната база с консумативи и материали.
  9. Организира стопанисването и използването по предназначение и съобразно инструкциите на стопанския инвентар, обзавеждането, оборудването, работното облекло и краткотрайните материални активи с дълготрайна употреба.
  10. Организира законосъобразното и целесъобразно използване на служебния микробус. Следи за съблюдаване на графика за ГТП.
  11. Отговаря за консервиране и за поддържането на обекта в неактивния сезон.
  12. Контролира и организира подготовката на базата за активния сезон, като организира профилактиката на всички системи и обзавеждането на базата.
  13. Организира работата по спазване на изискванията за безопасни и здравословни условия на труд, пожарната и аварийната безопасност, както и екологичните изисквания.
  14. Организира встъпителните и периодичните инструктажи по безопасност на труда, пожарна и аварийна безопасност.
  15. Контролира спазването на изискванията за безопасност на труда, противопожарната охрана и аварийна безопасност.
  16. Отговаря и контролира изпълнението на задължителните изисквания за здравно-хигиенното състояние на персонала и отразяването му в медицинските книжки.
  17. Предлага работници и служители от почивната база за назначаване, освобождаване и налагане на наказания.
18.  Изпълнява и други задачи във връзка с организацията на дейността на  почивната база.
Отговорности:
  1. Отговаря за цялостната работа на персонала на почивната база в съответствие с изискванията за осигуряване на качествена почивка.
  2. Отговаря за законосъобразността и икономическата ефективност при осъществяване на връзките с фирмите-доставчици и изпълнители на други услуги във връзка с дейността на почивната база.
  3. Отговаря за съблюдаването на трудовото законодателство и вътрешните правилници на предприятието за работа с персонала на почивната база.
  4. Отговаря за спазването на хигиената и правилата за работа с хранителните продукти и кухненската продукция в базата.
  5. Отговаря за спазване на изискванията за безопасност и хигиена на труда в кухненския блок, бюфетите и другите помещения на базата, за осигуряване на пожарна и аварийна безопасност и спазването на екологичните изисквания.
  6. Носи отговорност за спазване от страна на персонала на правилата при експлоатацията на машините, обзавеждането, оборудването и техниката в базата.
  7. Отговаря за спазването на изискванията относно регистриране отчитане и инкасиране на всички приходи с фискалните касови апарати и заедно със счетоводителя – за правилното водене на сметките и отчитане на всички приходи и разходи на почивната база.
  8. Отговаря за целевото използване на служебния автомобил и другите предоставени на почивната база машини, апарати, техника и други СМЦ.


Профил на длъжността

Познаване на нормативната уредба и документите, в това число:
  1. Кодекс на труда, КСО и подзаконовите актове по прилагането им.
  2. Закон за туризма.
  3. Закон за храните.
  4. Инструкции по безопасни и здравословни условия на труда, пожарна и аварийна безопасност, екологични изисквания.
  5. Инструкции за обработка на кухненската продукция и за експлоатация на кухненските съоръжения, за съхранението и отчетността на кухненската продукция.
  6. Изисквания и правилници на ХЕИ и други организации.
  7. Инструкции за правилна експлоатация на машини, съоръжения и оборудване.
  8. Правилник за вътрешния ред в почивната база.
  9. Правилник за организацията на МОЛ и вътрешния ред във ведомствен стол.
  10. Инструкции, наредби и заповеди на работодателя, съотносими към дейността.

Професионална подготовка:
  1. Да притежава образование: Висше, образователна степен магистър, със специалност, подходяща за спецификата на почивната дейност и/или по организация на социалните дейности.
  2. Да има професионален ръководен опит: най-малко 3 г. в областта на почивното дело, хотелиерството или ресторантьорството.
  3. Да ползва английски език.
  4. Да има умения за работа с компютър в рамките на Microsoft Office с умения за работа в Интернет-среда.

Личностни изисквания:
  1. Да проявява способност за създаване и сплотяване на колектив, комуникативност.
  2. Да умее да работи с органите на местната власт и ръководителите на снабдителските, търговските и транспортните организации от района.
  3. Да проявява коректност в работата и в отношенията с гостите на почивната база.
  4. Да притежава инициативност и творчески подход при стриктно спазване на техническите и технологичните изисквания.
  5. Да има висока дисциплина и отговорност при спазване на изискванията за безопасна експлоатация, ремонт и поддръжка на оборудването.
  6. Да е способен на бързи и адекватни реакции в различни ситуации, възникващи при изпълнение на служебните дейности, в това число при аварии и природни бедствия.
  7. Да проявява стремеж към повишаване на знанията и квалификацията и внедряване на иновации.
Условия на труд и производствена среда:
Специфични условия на труд:
Използване на работно и специално облекло и лични предпазни средства при работа на обекта, съобразно действащото законодателство.
Режим на труд и почивка:
Съобразно организацията на труд в правилника за вътрешния трудов ред.
Битови придобивки и привилегии:
Съобразно нормативната уредба и условията по колективния трудов договор.
Право на безплатна храна за дните, в които е на работа.

Други
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.

Система за работната заплата:
За длъжността се прилага заплащане на труда съобразно приетите вътрешни правила за организация на работната заплата.
Длъжностната характеристика е

ИЗГОТВИЛ:                ПРОВЕРИЛ:                              УТВЪРДИЛ:

/....................../                   /...................../                     /..................../

(подпис, дата)                       (подпис, дата)                        (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.


.................................................................................................................................
(трите имена)
..................................................
(подпис, дата)